Trinbrættet- en idrætsinstitution

Trinbrættets formål med at være en idrætsinstitution er at sikre os, at der foregår en bevidst udvikling fra barnets start og indtil senere, hvor barnets sendes videre med de bedst muligt fysiske, sociale og motoriske kompetencer.

Formålet er ligeledes at have et godt samarbejde med forældre så sundhed, kost og bevægelse bliver en fælles sag.

At være idrætsinstitution betyder for os:

• Leg og bevægelse bruges som metode til at udvikle sociale, kognitive, motoriske og fysiske kompetencer.
  • Leg og bevægelse indtænkes både i hverdagen og til planlagte idrætsaktiviteter.

Der skabes plads til fysisk aktivitet for børn gennem de fysiske rammer og materialer.

Vores vision er at formidle lysten og glæden ved at bevæge sig, ligeledes vil vi være med til at give børn gode kost og aktivitetsvaner.

Et fælles grundlag for os er pædagogisk idræt hvilket betyder at vi har et fælles værdigrundlag og et aktivt sprog. Vi er bevidste om at vi er rollemodeller og går forrest ved at igangsætte aktiviteter og lege, hvor alle børn har mulighed for at deltage.

Vi har et ønske om højt fagligt niveau til glæde og gavn for vores idrætsinstitution.